tiistai 20. kesäkuuta 2017

Viimeiset päivät

Lauantaina meillä oli illalla isännän äidin 50-vuotis synttärijuhlat. Sinne oli kokoontunut paljon sukua ja naapureita ym. Oli taas hauskat juhlat! Kaikki halusivat pitää sunnuntain vapaana ja levätä. Mari lähti kotiin lentäen ja minä jäin vielä puoleksi viikoksi hommiin omalla ajalla. Kävin sunnuntai illalla autolla kiertelemässä taas ja katselemassa maisemia. Söimme ravintolassa Furstenbergissä.

Emme rakentaneet ollenkaan välipohjaa kattoon, joten huonekorkeus oli melkoinen. Katto jäi tuon näköiseksi sisäpuolelta.

Meiän pihapiirissä oli lampaita, kissoja, poni ja pesukarhukin uskaltautu näkyville.

Keskiviikkona tein viimeisen työpäivän ja istuttiin vielä illalla isolla porukalla työmaalla grillaillen ja pitäen hauskaa. Sen jälkeen opettajan kanssa ajettiin autolla Blumenow - Rostock josta sitten hypättiin laivaan.

Rostockista saavuimme Ruotsiin Trelleborgiin. Sieltä jatkoimme suoraan matkaa kohti Tukholmaa. Tukholmassa hyppäsimme Silja Serenade laivaan jolla tulimme Helsinkiin. Minä jatkoin siitä kamoineni junalla Kouvolaan.

Alkuun tuntui todella oudolta olla kotona ja oli vähän reissuväsymystäkin. Mutta suht nopeasti sitä taas tottu tähän normaaliin elämään ja lähtisin kyllä milloin vaan uusiks Saksaan rakentamaan :-)

Laitelkaa kysymyksiä kommentteihin, jos jotain mieleen tulee.